tisdag 30 juli 2013

Nattfiske

Nattfiske är inte min grej. Att stå utvadad i bäckmörker och inte se varken fluglina eller för den delen knappt spöt blir liksom inte riktigt samma sak. I artiklar om nattfiske sägs det att dom andra sinnena skärps och hur spännande det är men jag vet inte. En gång för många år den krokade jag en skaplig havsöring precis när mörkret var som värst. Jag kunde knappt hålla reda på vart fisken var nånstans och jag såg inga av dom hopp och rullningar i ytan som fisken gjorde för att komma loss från kroken. Men i dessa sommartider så är det kväll/natt fiske eller tidig morgon som gäller tror jag om man ska försöka sej på att få en sommaröring.
Så därför körde jag ett pass från 22 till 03:30 härom natten. Det var faktiskt ganska mycket aktivitet mellan tolv och ett, kändes hett. Fiskarna visade sej i betydligt bättre lägen än tidigare på kvällen och jag hade faktiskt en dragning i flugan runt ett tiden. Sen lugnade det ner sej och fram emot morgonkvisten var det dött igen. Men man får väll vackert ge sej ut nån fler natt.....:)

Summering:
Antal fisketimmar: 5
Antal fiskar på land: 0
Antal hugg: 1
Antal fladdermöss: Tusentals ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar