måndag 15 juli 2013

Inte mycket att rapportera om....

Semester och sommar! Borde betyda mer fiske än det har blivit men....Målning av kåken och övriga syslor har prioriterats. J och barnen åkte till Furuvik härom dan och då hade jag siktet inställt på Gimån men efter att ha kollar väderprognosen och insett att det skulle regna större delen av dan så ställde jag in. Fjantigt eftersom lite regn inte betyer dåligt fiske, speciellt inte i en å som Gimån. Men hur som haver blev det en tur till Ljungan istället. Och kors i taket....enhands spöt fick följa med ändå och det var riktigt kul. Började vid Höken, ett ställe som jag varit på ett fåtal gånger. Det ser väldigt fint ut men det var ingen fisk hemma där.
Drog vidare till dingersjö-sidan och där fick jag lite harr. Ingen att skriva hem om men ändå var det skoj att känna huggen. Jag hade med mej tvåhandsgrejer men dom fick faktiskt vila. Jag såg inte en laxfena. Vattenståndet var märkligt högt för att vara i Juli. 135 kubik enligt statskrafts hemsida.
Men nu börjar man verkligen längta till Gaula v. 34. Om det nu blir nått fiske, tröndelagsälvarna går inge vidare. Så dåligt att dom har diskuterat att stänga fisket för i år! Vore ju typiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar